Opdateret 19.06.2025
Når du deltager i arbejdsgrupper, styregrupper eller kommunikerer via korpsets systemer, anbefaler vi, at du bruger din spejdermail (@kfumspejderne.dk). Ved at følge dette hjælper du både dine medfrivillige og administrationen.
Hvorfor anbefales det?
Bedre sikkerhed: Mindre risiko for databrud og forvekslinger
Nem administration: Det gør det lettere for korpskontoret at styre adgang til drev og maillister
Ingen reklamer: Google viser ikke annoncer i spejdermailen, og dine data bruges ikke til målrettet annoncering.
Adskillelse fra privatkonto: Din spejderkonto holdes adskilt fra din private Google-konto.
Hvis du foretrækker ikke at bruge din spejdermail aktivt, anbefaler vi, at du sørger for at sætte videresendelse op. På den måde går du ikke glip af vigtig information.
Nedenfor kan du finde vejledninger til opsætning og videresendelse af mails.
Så går du ikke glip af noget og slipper for at tjekke flere konti.
Du kan oprette en separat brugerprofil i Chrome til din spejdermail. Hvis du i forvejen har en privatprofil, bliver det nemt at holde de to adskilt og skifte mellem dem.
Fordelene er:
Du skifter hurtigt mellem profiler med ét klik
Hver profil har sit eget login, bogmærker, historik og Google Drive-adgang
Risikoen for at sende fra eller gemme i den forkerte konto minimeres
Se vejledning (ekstern link)
Skriv til info@kfumspejderne.dk og bed om en spejdermail.
Se mere på KFUM-Spejdernes hjemmeside - Scroll ned til menuen og vælg overskriften 'Få en hjemmeside og KFUM-Spejderne mailadresse'. Her kan du se mulighederne for mailadressen.